Naši sertifikati

Logo akreditacija

IQNet certification-120Q-1644-IVR-IZJZKG-120 


  znanje-znaci

Naši prijatelji

mreza1

rs-ministarstvo-zdravlja

hemofarm

Naši prijatelji u zajednici

medf-logo

grad-kragujevac

jazas-krag 

crveni-krst-krag

 donatori 

SAVETI ZA POSTUPANjE STANOVNIŠTVA TOKOM LETNjIH MESECI

Srbija spada u grupu država gde je sunčevo zračenje veoma visoko. Stručnjaci tvrde da je taj intenzitet oko 30% veći od prosečne vrednosti u Evropi. Najviši indeks UV zračenja je u julu, a česta je pojava da je on veoma visok i u avgustu. Preterano izlaganje suncu predstavlja jedan od glavnih faktora rizika za nastanak raka kože. Da bismo sprečili pojavu ove bolesti, opekotine, alergiju a i pogoršanje mnogih hroničnčih bolesti, neophodno je da se dobro pripremimo za boravak na suncu.


ZAŠTITA OD SPOLjNIH UTICAJA PRILIKOM BORAVKA NA OTVORENOM PROSTORU


• Izbegavajte boravak na otvorenom prostoru u periodu od 10 do 17 časova kada je sunce najjače.
• Nosite odgovarajuću odeću od prirodnog materijala, rastresitog tkanja, svetlih boja (pamuk, lan, svila) i adekvatnu obuću.
• Zaštitite se kačketom ili šeširom, naočarima za sunce, rashlađujte se lepezom.
• Za delove tela koji su izloženi sunčevim zracima, koristiti kreme sa visokim zaštitnim faktorima (30+). Kreme za zaštitu od štetnih UVA i UVB zraka treba naneti na kožu pola sata pre izlaganja suncu, a postupak ponoviti na svaka dva sata dokle god ste izloženi sunčevim zracima, na taj način smanjujemo oštećenje kože. Najbolje je da pustite da koža sama upije zaštitnu kremu bez dodatnog utrljavanja.
• Obavezno sa sobom nositi flašicu sa vodom zbog održavanja hidriranosti organizma.

PRAVILNA ISHRANA


• Imajte redovne obroke (obavezan doručak, lagan ručak, lagana večera, dve dnevne užine) koji će Vam sačuvati snagu, održati dobru koncentraciju i okrepiti organizam.
• Povećajte unos dobro opranog povrća–svežeg ili spremljenog kuvanjem (na pari ili u vodi) ili grilovanjem (oko 300 g/dan).

• Povećajte unos adekvatno opranog voća (oko 500 g/dan ).
• Umereno konzumirajte mlečne proizvode pre svega mlad sir od obranog mleka, jogurt i obrano mleko, uz izbegavanje jakih sireva, kajmaka, pavlake i butera zbog velike količine masnoće koju sadrže.
• Smanjite unos mesa, uz preporuku za korišćenje pre svega ribe, piletine i ćuretine.
• Izbegavajte prženje i pohovanje za pripremu mesa, kao ni uzimanje suhomesnatih proizvoda.
• Svakodnevno unosite žitarica ali u manjim količinama, kao i hleb, uz smanjenu upotrebu pekarskih peciva koja sadrže velike količine masnoće.
• Obratite pažnju na pravilno čuvanje namirnica koje se tokom letnjih meseci brže kvare i to pre svega namirnice životinjskog porekla jer predstavljaju pogodno tle za rast bakterija. Najosetljivije su meso i prerađevine, riba, jaja, mleko i mlečni proizvodi pa ih obavezno treba čuvati u frižideru. Po svom sastavu jaje predstavlja idealnu sredinu za razvoj Salmonele stoga, je neophodna dobra termička obrada.


ODGOVARAJUĆI UNOS VODE I NAPITAKA


Na visokim temperaturama izuzetno je važno piti dovoljno tečnosti.
• Ukoliko nemate zdravstvenih problema, unosite osam do deset čaša vode na dan.
• Osim vode, dobar izbor su i prorodni sokovi.
• Smanjite unos mineralne vode do dve čaše dnevno (koja bi trebalo da bude negazirana i umereno hladna).
• Izbegavajte nos alkohola, smanjite unos kofeinskih napitaka i gaziranih bezalkoholnih pića jer pogoduju dodatnom gubitku vode.
• Izbegavajte šećer i veštačke zaslađivače za zaslađivanje tečnosti.
ODRŽAVANjE HIGIJENE
• Redovno se tuširajte i kupajte rashlađenom, odnosno mlakom vodom više puta dnevno: pre odlaska na spavanje, nakon dolaska sa posla, iz grada, mesta za rekreaciju.
• Svakodnevno održavajte toaletu pazuha, nogu, lica i redovno perite zube.
• Redovno provetravajte prostoriju u kojoj boravite, upotrebljavajte roletne na prozorima, podešavajte rad klima uređaja tako da razlika u temperaturi između spoljne sredine i sredine u kojoj boravite ne bude veća od 7 do 10 stepeni.


FIZIČKA AKTIVNOST I ODMOR


• Ne preterujte sa fizičkim naprezanjem, vežbanjem i dugim hodanjem.
• U koliko postoji mogućnost, planirajte obavljanje svoje svakodnevne aktivnosti pre 10 i nakon 17 časova.
• Ukoliko se bavite fizičkom aktivnošću ( n.p.r. vežbanjem) unosite tečnost pre, tokom i nakon određene aktivnosti. Ponesite vodu sa sobom i tokom vežbanja popijte jednu čašu vode na svakih 15-20 minuta čak i ako ne osećate žeđ. Nakon vežbanja potrebno je takođe unositi vodu kako bi se nadoknadila izgubljena tečnost.
• Lezite da spavate pre ponoći. San pre ponoći krepi umoran ogranizam, regeneriše tkiva i čini da smo sutradan odmorni.

SAVETI ZA ZAŠTITU ZDRAVLjA STARIJIH OSOBA TOKOM LETNjIH MESECI

Stare osobe su pod većim rizikom od moždanog udara, toplotne iscrpljernosti, opekotina i dehidratacije a toplotni udar predstavlja značajan uzrok smrti tokom letnjih meseci.
Iz ovih razloga potrebno je usvojiti sledeće preporuke:
• Izbegavajte boravak na otvorenom prostoru u periodu od 10 do 17 časova kada je sunce najjače
• Nosite odgovarajuću odeću od prirodnog materijala, rastresitog tkanja, svetlih boja ( pamuk, lan, svila) i adekvatnu obuću
• Zaštitite se kačketom ili šeširom, naočarima za sunce rashlađujte se lepezom.
• Za delove tela koji su izloženi sunčevim zracima, koristiti kreme sa visokim zaštitnim faktorima koje treba treba namazati pola sata pre izlaganja suncu, a
postupak ponoviti na svaka dva sata dokle god ste izloženi sunčevim zracima jer na taj način smanjujemo oštećenje kože.
• Obavezno sa sobom nosite flašicu sa vodom zbog održavanja hidriranosti organizma, često pijte tečnost bez obzira na to da li ste žedne, jer Vaš organizam ima smanjene rezerve vode zbog smanjenog osećaja žeđi.Tečnost unosite postepeno, gutlja po gutljaj.
• Tuširajte se mlakom vodom više puta dnevno.
• Dogovorite se sa rođacima da Vas češće zovu i vide kako ste.
• Sa sobom uvek nosite spisak lekova koji koristite i overenu zdravstvenu knjižicu.
• Sa sobom uvek nosite osnovne podatke o Vašem hroničnom oboljenju i po mogućstvu telefon Vašeg izabranog lekara.

SAVETI ZA ZAŠTITU ZDRAVLjA DECE TOKOM LETNjIH MESECI

• Decu starosti do 12 meseci nikako ne treba izlagati suncu!
• Izlaganje suncu dece do treće godine života mora biti minimalno, uz obaveznu zaštitu kremom za decu sa visokim zaštitnim faktorom.
• Izlaganje male dece sunčevim zracima u početku treba da iznosi svega nekoliko minuta, potom se taj period postepeno povećava na najduže dvadeset minuta.
• Tokom celog leta potrebno je da deca nose šeširiće i kapice sa obodom dovoljno velikim da im štiti glavicu od jakog sunca.
• Decu često treba nuditi vodom i tečnostima da ne dođe do dehidratacije jer su oni brzom gubljenju tečnosti putem znojenja i urina. Deca su sklona brzom gubljenju ntečnosti putem urina i znoja, tako da je potrebno.

SAVETI ZA OBOLELE OD HRONIČNIH BOLESTI


Usled visokih temperatura kod obolelih od hroničnih bolesti može doći do kompikacija osnovne bolesti.
• Visoke temperature izazivaju širenje krvnih sudova, pa može doći do pada krvnog pritiska. Ovakve varijacije krvnog pritiska mogu ugroziti zdravlje i zbog
toga se savetuje češće merenje krvnog pritiska i korigovanje terapije. Naravno, uz konsultaciju lekara!
• Obavezno se pridržavajte saveta lekara.
• Izbegavajte boravak na otvorenom prostoru u periodu od 10 do 17 časova kada je sunce najjače.
• Tokom letnjih meseci izbegavajte teže fizičke poslove.

• Dnevni obroci neka sadrže što više salate, kuvane hrane, voća, povrća, piletine, ribe, žitarica.
• Ograničite konzumiranje mineralne vode ( najviše jedna čaša dnevno).
• Sa sobom uvek nosite spisak lekova koji koristite i overenu zdravstvenu knjižicu.
• Sa sobom uvek nesite osnovne podatke o Vašem hroničnom oboljenju i po mogućstvu telefon Vašeg izabranog lekara.

SAVETI ZA OBOLELE OD ŠEĆERNE BOLESTI

Tokom letnjih meseci kod osoba obolelih od šećerne bolesti povećava se mogućnost za pojavu ozbiljnih tegoba. Ovakvi pacijenti učestano gube tečnost znojenjem, što se manifestuje ispucalim usnama, suvoćom usta, malaksalošću. Ovakvo stanje je veoma važno prepoznati jer smanjena količina tečnosti u organizmu može da bude uvod u ozbiljnije zdravstvena stanja odnosno gubitka svesti, kome.
• Tokom letnjih meseci, ljudi se više kreću, a povećana fizička aktivnost dovodi do naglog pada nivoa šećera u krvi, zato je potrebno da učestano proveravate nivo šećera u krvi.
• Povedite pažnju na koji način čuvate svoju terapiju. Insulin se prenosi u frižideru i ne sme da se smrzne ili niti da bude na visokoj temperaturi jer gubi dejstvo.

• Izbegavajte boravak na otvorenom prostoru u periodu od 10 do 17 časova kada je sunce najjače.
• Tokom letnjih meseci izbegavajte teže fizičke poslove.
• Poštujte uobičajene preporuke za ishranu dijabetičara.
• Koristite namirnice bogate dijetetskim vlaknima ( pasulj, sočivo), integralnim žitaricama, kao i zeleno povrće ( spanać, brokoli, kupus).
• Izbegavajte šećer i veštačke zaslađivače za zaslađivanje tečnosti.
• Od prirodnih sokova, konzumirajte najpre one od citrusnog voća.
• Sa sobom uvek nosite spisak lekova koji koristite i overenu zdravstvenu knjižicu.
• Sa sobom uvek nesite osnovne podatke o Vašem hroničnom oboljenju i po mogućstvu telefon Vašeg izabranog lekara.

 

Brinemo o vašem zdravlju

  Uzivotu-cir 

Nacionalni dan borbe protiv moždanog udara 09.06. 2017.god. 

moz-udar

IZVEŠTAJ O SPROVEDENOJ KAMPANJI: SVETSKI  DAN BEZ DUVANSKOG DIMA-31. MAJ 2017. GOD.  

POSTER 2017 logo MZ i Batut

SAVETI ZA POSTUPANJE STANOVNIŠTVA TOKOM LETNJIH MESECI

termometar

Izveštaj o sprovedenoj kampanji: Nedelje zdravlja usta i zuba 15.-21.maj, 2017.god.

NAJAVA AKTIVNOSTI POVODOM SVETSKOG DANA BEZ DUVANSKOG DIMA-31.MAJ 2017.  

 Izveštaj sa manifestacije - Dan sećanja  na preminule od AIDS-a

hiv-izv1

NAJAVA DOGAĐAJA POVODOM 21-OG. MAJA –  DAN SEĆANJA  NA PREMINULE OD AIDS-A

 

POVIŠEN KRVNI PRITISAK-TIHI UBICA

Svetski dan borbe protiv hipertenzije-17. maj 2016. godine

srce-hiper

MEĐUNARODNI DAN PORODICE

Najava događaja povodom Nedelje zdravlja usta i zuba 15.-21.maj 

Izveštaj sa manifestacije "Budi i ti promoter zdravlja"

BUDI I TI PROMOTER ZDRAVLJA - 24.4.2017.godine

XII nedelja imunizacije u Evropskom regionu SZO "Vakcine štite" 24-30.4. 2017. godine

kalendar imunizacije500

„Depresija – hajde da razgovaramo”

Poster svetski dan zdravlja 2017

Obeležavanje 9. marta Svetskog dana bubrega

„Bubrezi i gojaznost – zdravi stilovi života za zdrave bubrege”

Poster Svetski dan bubrega 2017-1

SVETSKI DAN BORBE PROTIV TUBERKULOZE „DA SE NIKO NE ZAPOSTAVI“ 

tuber1

22. mart Svetski dan voda

danvoda

MART - MESEC BORBE PROTIV RAKA

rakborba1

 

28. februar, Međunarodni dan retkih bolesti

ret1

„MI MOŽEMO, JA MOGU” - 4. februar – SVETSKI DAN BORBE PROTIV RAKA 2017.

nsmail-1-300

Nacionalni dan bez duvanskog dima-31.01.2017.god.

plakat KPP 2017 250

Evropska nedelja prevencije raka grlića materice -  22. - 28. januar

poster hpv350

 

1. decembar "Svetski dan borbe protiv HIV/AIDS-a"

2016HIV poster 01 350

 Novembar-mesec borbe protiv bolesti zavisnosti

zavisnost-11

Svetski dan borbe protiv šećerne bolesti– 14. novembar 2016. godine

dbts-1-14.11

OKTOBAR, MEĐUNARODNI MESEC BORBE PROTIV RAKA DOJKE

images

OKTOBAR-MESEC PRAVILNE ISHRANE

DSCN4546-mm

1. OKTOBAR-MEĐUNARODNI DAN STARIJIH OSOBA

DSCN4490

SVETSKI DAN SRCA-29.09.2016.godine

Volite svoje srce 120


  KORISNI SAVETI

NAJČEŠĆE   RESPIRATORNE INFEKCIJE


 Svetski dan borbe protiv Alchajmerove bolesti  – 21. septembar 2016. godine

images


 КАМПАЊА-ДАЈ ПЕДАЛУ РАКУ 


 "NE DOZVOLITE DA VAS ČVOROVI VEŽU U ČVOR!"

WLAD KG 2016n

Međunarodni dan mladih – 12. avgust 2016. godine

mladi1

Svetska nedelja dojenja – 01–07.avgust 2016.godine

dojenje1


Svеtsкi dаn hеpаtitisа 28. јul 2016.godine

 hepat1

Zika virusna infekcija

zika2

Vекtоrsке zаrаznе bоlеsti

vekt1

Nајbоlji liкоvni i litеrаrni rаdоvi u окviru XXVI Nеdеljе zdrаvljа ustа i zubа 2016. gоdinе „Оsmеhni sе zdrаvо”

osmehni-se

Mеđunаrоdni dаn prоtiv zlоupоtrеbе i nеzакоnitе trgоvinе drоgаmа

poruka-nade

Međunarodni dan izbeglica-20.jun 2016. godine

Svetski dan bez duvanskog dima

POSTERBEBAm

Svetski dan borbe protiv hipertenzije 17. maj 2016. godine

XXVI Nedelja zdravlja usta i zuba 2016. godine

zub1

MEĐUNARODNI DAN SEĆANJA NA PREMINULE OD SIDE

Poster-m

EVROPSKA NEDELJA IMUNIZACIJE  Prevencija. Zaštita. Imunizacija. 

nim3

7. APRIL-SVETSKI DAN ZDRAVLjA „POBEDI DIJABETES”

Tribina posvećena najnovijim
dostignućima u dijagnostici,
lečenju i prevenciji limfoma

limformisi se


 SVETSKI DAN VODA 22. mart 2016. godine 

 

wwd2016-450x230  

Саопштење Института
за јавно здравље Србије
„Др Милан Јовановић Батут“
поводом текста објављеног
у дневном листу“ Курир“,
дана 14.3.2016. године,
под насловом -
ВАКЦИНЕ ЗА БЕБЕ ИЗАЗИВАЈУ
АУТИЗАМ, БОЛЕСТИ И СМРТ:
Америка платила
3 милијарде одштете


 SVETSKI DAN BORBE PROTIV TUBERKULOZE

„ZAJEDNO PROTIV TUBERKULOZE“

tub1

SVETSKI DAN BUBREGA 10.MART 2016.godine

bub1

SVETSKI DAN RETKIH BOLESTI 29. februar 2016. godine

retkebol1

Zika virusna infekcija 

Nаciоnаlni dаn bеz duvаnsкоg dimа, 31. јаnuаr

Duvan1

 

Deseta Evropska nedelja prevencije raka grlića materice
(24.-30. januar 2016)

grlic1 

 

Kalendar zdravlja

kalendar

Kvalitet vazduha

Kontrolom vazduha, koja je u februaru vršena na 10-ak lokacija u Kragujevcu, utvrđeno je da koncentracije sumpor dioksida, formaldehida, teških metala, benzena i prašine, nisu bile iznad zakonom dozvoljenih granica.

air_quality

Nivo komunalne buke

Nivo komunalne buke u centru Kragujevca viši je za 40 odsto u odnosu na dozvoljene parametre, pokazuju redovna merenja koje je obavio Institut za javno zdravlje.

noise

Ispravnost vode za piće

Rezultati analiza pokazuju da je voda za piće koju distribuiraju javno komunalna preduzeća na teritoriji Šumadijskog okruga mikrobiološki ispravna u vrlo visokom procentu, preko 95 odsto, dok je hemijska neispravnost zastupljena u oko 37 odsto svih analiziranih uzoraka.

water-icon